Відділ освіти Ніжинської Районної Державної Адміністрації

Шоста міжнародна науково-методична конференція «Національна розмова: розвиток медіаграмотності в Україні» – новий етап у розвитку медіаосвіти на Чернігівщині

20-21 квітня у Києві відбулась міжнародна конференція з розвитку медіаграмотності, участь в якій у складі делегація освітян Чернігівської області взяла Дерев’янко Лариса Петрівна, учителька основ медіа грамотності Лосинівської ЗОШ І-ІІІ ст. Організаторами конференції виступили Міністерством освіти та науки, USAID, Академія української преси за підтримки міжнародної громадської організації Internews та Deutsche Welle Academie.

На відкритті конференції посол США в Україні Марі Йованович зазначила, що потрібно вміти захищатися. Коли ми говоримо про фейкову інформацію, частіше маємо на увазі новини. Всі ми повинні виробити навички для того, щоб критично оцінювати все те, що ми отримуємо, все те, що до нас надходить. Недостатньо просто визначити фейкові новини. Викладачі мають навчити критично мислити.

«Критичне мислення надзвичайно важливе для того, щоб вирішити низку викликів, які стоять перед країною: війна на сході, окупація Криму, боротьба з корупцією, подальша розбудова демократичного суспільства… Це не просто – ставити питання та отримувати відповіді, розвиток цих навичок сприятиме більш потужному кращому суспільству і потужній Україні… Наскільки зможе Україна відійти від Кремля, розбудувати свою територію залежить тільки від українців…Ви всі відіграєте в цьому надзвичайну роль», – сказала пані Йованович.

Заступник міністра освіти та науки Павло Хобзей наголосив на важливості навчати ще з дитинства навичкам виокремлювати неправдиву інформацію з інформаційного потоку. Він зауважив, що з початком реформи української школи, яка розпочнеться з перших класів у 2018/2019 навчальному році, планується компетентнісне навчання, яке передбачає, навчатися здобувати знання, а не отримують готові. У тому числі розвиваються такі навички, як критичне мислення, яке є необхідною складовою медіаграмотності. Це особливо важливо з огляду на те, що в освіті та вихованні діє принцип наслідування тих цінностей та ставлення, яке має старше покоління.

Валерій Іванов, президент АУП навів факти про розвиток медіаосвіти в Україні. Проект з розвитку медіагрмотності впроваджується в Україні з 2010 року. За цей час було проведено 11 шкіл медіаосвіти та меліаграмотності, у 500 школах впроваджено навчання медіаграмотності, підготовлено 7 навчальних програм, 8 підручників і посібників. Через різні форми навчання базові знання про медіаграмотність отримали біля 90 тисяч українських вчителів.

Під час відкриття конференції був продемонстрований відеосюжет про розвиток медіаосвіти в колегіумі №11 і ЗОШ №30 м. Чернігова.

21 квітня працювало 6 секцій. Модератором секції «Медіаосвіта та медіаграмотність у вищій школі та післядипломній педагогічній освіті» був Мокрогуз Олександр Петрович, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання інституту, який виступив з доповіддю «Кабінет медійної та інформаційної грамотності в системі розвитку медіаосвіти в Чернігівській області».

Під час пленарних засідань освітяни Чернігівщини виступили з доповідями у наступних секціях: «Медіаосвіта в середній школі» («Запровадження курсу «Медіакультура особистості» як засіб розвитку громадянських компетентностей учнів», Павленко Людмила Іванівна, директор Козелецької гімназії №1 Чернігівської області; «Викладання медіаграмотності в старших класах загальноосвітніх закладів», Розумієнко Олександра Євгеніївна, вчитель Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернігівської міської ради Чернігівської області); «Наскрізна медіаосвіта: моделі» («З історії медіаосвіти на вітчизняних теренах: досвід минулого для практики сьогодення», Коропатник Михайло Михайлович, доцент кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, кандидат історичних наук); «Почути голос дітей: медіаосвіта в позакласній роботі» («Дитяча медіатворчіть під час вивчення теми «Кіно і телебачення»: з досвіду Лосинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів», Дерев’янко Лариса Петрівна, учитель історії, правознавства та медіаграмотності Лосинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лосинівської селищної ради Ніжинського району Чернігівської області).



« повернутися до списку новин